دکتر رضا اسدی­ فرد رییس مرکز موسسات و شرکت­ های دانش بنیان معاونت علمی، با اشاره به اینکه ۷۵ درصد شرکت­ های دانش بنیان دارای تولیداتی هستند که توجه به شاخصه­ های طراحی صنعتی در این محصولات و تجهیزات ضروری است، افزود: از اوایل دهه ۸۰ که شرکت­ های فناور با حمایت معاونت علمی در نمایشگاه­ های بین المللی شرکت می ­کردند، مشخص شد که شرکت های ایرانی اگرچه دارای دانش فنی قابل رقابت در سطح جهانی هستند. اما به دلیل اینکه به ظرافت­ های فرمی و بصری توجه چندانی ندارد نمی ­توانند با سایر محصولات جهانی رقابت کنند. اگر بخواهیم اقتصاد برون­ گرا داشته و بخواهیم وارد بازارهای بین المللی شویم ضرورت طراحی محصول را بیشتر احساس خواهیم کرد. علاوه بر جنبه­ های زیبایی بصری، جنبه ­های کاربردی و عملکردی و سرویس و نگهداری محصولات نیز باید مورد توجه تولیدکنندگان و صادرکنندگان قرار گیرد، که این موارد همگی توسط طراحان صنعتی پیش­ بینی و اجرایی می­ شود. استفاده مناسب از نمادهای فرهنگی، هویتی و ملی در طراحی صنعتی محصولات، امری است که باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم محصولاتمان را با طراحی بومی و ایرانی به جهانیان عرضه کنیم.